Seniorrådgiver Cathrine: Selg musikken, ikke gitaren
Folk vil ikke ha ting, men det tingene kan gi dem. Denne grunnregelen gjelder for all markedsføring, men spesielt for destinasjoner, mener vår seniorrådgiver Cathrine.
Cathrine har 20 års erfaring innen markedsføring og har jobbet for kjente norske og internasjonale merkevarer som Coca-Cola, McDonald`s og Stokke. De siste åtte årene har hun blitt stadig mer interessert i destinasjonsmarkedsføring, og har jobbet med flere større norske destinasjoner. Hun kombinerer kommersiell markedsstrategi med anerkjent destinasjonsteori.
Hun jobber etter en innsiktsbasert 5-stegs modell, som er enkel å ta i bruk.
- Destinasjonsutvikling er ikke noe one-man-show. Mye av suksessen i de prosjektene jeg har jobbet med kommer av gode verktøy som sikrer at alle aktørene bygger opp under samme historie. Det gir troverdighet og synlighet, sier Cathrine.