Oslo, Norway
59° / 60° N
Follow us

Hvordan skape reiselyst blant «søringer»?

Finnmark er fullt av spennende reisemål og naturopplevelser. Likevel er det kanskje ikke så mange av oss som bor sør for Trondheim som har besøkt vårt nordligste fylke. Overnatter du for eksempel på Nordkapp, er sjansen større for at du har noen fra Tyskland eller Spania på naborommet, enn at de er norske. Som markedsleder på hotell i Nord-Norge, ba Scandic oss om å lage en aktivitet på sosiale medier som kunne skape reiselyst blant «søringer».

Arctic Race of Norway

Scandic var sponsor av Arctic Race of Norway, et sykkelritt som går av stabelen i ulike deler av Nord-Norge hvert år, med et sterkt internasjonalt felt på startstreken. Men mens sykkelrittet vanligvis er en folkefest fra start til mål, er det litt tynnere med heiarop langs de fantastiske øde strekningene i Finnmark. Vi snakker tross alt om Norges suverent største fylke med en befolkning tilsvarende Tromsø by.

Derfor tenkte vi å kombinere dette; å gi noen søringer som aldri hadde vært i Finnmark muligheten til å se noe av hva fylket har å by på, mens sykkelrytterne skulle få seg en ekstra oppmuntring der de ventet det minst.

Video thumbnail

Unikt pop-up hotellkonsept

Dermed laget vi «Arctic Sleep of Norway», et unikt pop-up hotellkonsept med høy Scandic-standard, midt i den storslåtte naturen og rett ved traseen for «Arctic Race of Norway». To par fikk muligheten til å være med på hver sin etappe. Og lysten til å reise til Finnmark kan ikke være helt borte vekk.

Over 700 par søkte om å få bli med etter en rekrutteringskampanje i sosiale medier, og mer enn 250.000 har fått med seg filmen som du kan se her. I tillegg ble det postet på sosiale medier underveis. TV2 intervjuet både Scandic og et av vinnerparene, og i tillegg fikk Scandics pop-up-hotell god synlighet under etappe 2, på TV-bildene som ble sendt til så mange som 190 land fordelt på 39 kringkastere.

Prisbelønte jobber for Scandic

Arctic Sleep of Norway vant gull i online reklamefilm og ble kåret til beste destinasjonsutviklingskonsept under HSMAI Award i 2019.

I tillegg til Arctic Sleep, ble også Rosenborg-stuntet nevnt som bidragsyter for at Scandic ble kåret til "Årets Reiselivsmarkedsfører".

Les mer på HSMAI sine nettsider.


Tilbake til hovedsiden for destinasjonsmarkedsføring

Relaterte artikler