Good Morning og Naug & Venner fusjonerer
Av og til sier det pang - og så kjenner man bare at «sånn skal det være». Og nesten så enkelt var det da man bestemte seg for en fusjon mellom Good Morning og Naug & Venner.
Good Morning og Naug & Venner fusjonerer
Generalforsamlingene i de to selskapene har i dag vedtatt å fusjonere selskapene til ett nytt reklamebyrå; Good Morning Naug.
Naug & Venner har bygget et sterkt og bredt kreativt reklameprodukt de siste årene, og gjennom Årets Byrå har de vist at de har levert så bra at kundene elsker dem, sier daglig leder i Good Morning AS Eirik Fjellaksel.
Mens Good Morning har i flere år vært oppe og smashet med de helt store aktørene internasjonalt med sin digitale kreativitet, skryter kreativ leder i Naug & Venner, Martine Flatlie, tilbake.
Tredjemann og fusjons-fasilitator Helge Onsum, som er styreleder i begge selskapene, legger til: De to byråene har over litt tid skult på hverandre og ønsket å bli sterke på hverandres felter, men én dag tenkte jeg at nok er nok og førte de to partene sammen til et felles partnermøte. Da sa det bare pang!
Vi er like store, vi kan begge vise til gode meritter på hvert av våre områder, vi har organisasjoner som kompletterer hverandre helt perfekt og vi har snakket godt sammen hele veien og kjent på at vi har et likt verdi- og reklamesyn, sier Fjellaksel.
Og begge har sittet rett rundt hjørnet for hverandre øverst i Kvadraturen sett på den andre med beundring, repliserer Flatlie. - Da må det jo bli bra!
Ingen av de to skal imidlertid gå inn og lede det nye byrået
Vi vil ikke at et av byråene skal føle at det ene byrået overtar det andre. Vi vil lage en ny og felles kultur, og da kjente vi alle at det beste var å hente påfyll utenfra. Vi vil ha inn en dyktig leder som kan se det fantastiske potensialet som ligger i denne gjengen og det store spennet vi har av kompetanse, og kan sy dette sammen til en slagkraftig enhet.
Leverer hele verdikjeden
Vi tror ærlig talt ingen andre byråer kan levere hele spekteret, i samme selskap, i én etasje. Fra forretningsrådgivning og innsikt som Naug og Rådgiverne har levert i den ene enden, til innholdsproduksjon og performance i den andre, sier styreleder Onsum før Fjellaksel skyter inn at den store forskjellen fra andre byråer vil ligge i at vi i tillegg har et design- og utviklermiljø som er unikt.
Dermed vil vi kunne være en totalleverandør og partner for mange norske bedrifter enten de trenger nye sterke strategier, trenger å få utviklet nye nettsider eller digitale tjenester, eller skal ha utviklet sterke kampanjer. I et etterhvert komplekst byråmarked, tror vi det er mange som vil ønske å kunne senke skuldrene og få levert kreativitet i en større bredde i et oversiktlig miljø.
Potensial for vekst
Det nye byrået flytter sammen 1. august i de nåværende lokalene til Good Morning og vil fra starten bli 30 ansatte. Men de har ikke tenkt til å stoppe der.
- Vi hadde ikke gått inn i dette hvis vi ikke så et potensial for vekst, og mens vi på den ene siden ikke vil få overtallighet på noen områder, kommer vi til å gå ut for å finne 5-7 nye personer umiddelbart.
Deriblant ønsker vi oss et sterkt kreativt team. Ambisjonen vår er tross alt å kunne være oppe og slåss kreativt med byråer som i dag er dobbelt så store som oss og å bli like store som dem i løpet av 2-3 år, avslutter en fornøyd styreleder.
Fakta om Good Morning
- Startet i 2010 av Eirik Fjellaksel, Jørgen Winsnes, Rolf Jensen og Alexander Svaetchin
- Startet som webbyrå men har de siste årene gått over til å være et digitalt reklamebyrå
- Har blitt nominert til et av verdens beste digitale byråer 4 år på rad av AWWWARDS
- Har levert større digitale løsninger og kampanjer for kunder som Kygo, Unicef, DNB, Volvo, Orkla og McDonald’s.
- Er i dag 14 ansatte og ledes av Eirik Fjellaksel
Fakta om Naug & Venner
- Startet i 2015 av Thorbjørn Naug og Morten Kjærnes som følge av at de internasjonale eierne av Bates reklamebyrå trakk seg ut av Norge.
- Naug & Venner har markert seg som et mellomstort byrå med store kunder, slik som kaffemerkene Evergood og Ali Kaffe, Sbanken, BMW, Coop, Trafikkforsikringsforeningen og Kirkens Nødhjelp.
- Fikk først fire andreplasser i Årets byrå, for så å klatre helt til topps ved siste års kåring.
- Naug & Rådgiverne ble etablert som frittstående rådgivingsselskap i 2018, og har vist seg å være en meget vellykket satsing.
- Byrået teler i dag 15 ansatte og ledes av konstituert byråleder Cathrine Moksnes